Selekcija U12 – 7:7 ali 11:11?Natisni ta prispevek

slikaV zadnjem času se ponovno razpravlja o načinu igralnega sistema oziroma tekmovanja selekcije U12. Zaživela je pobuda da bi se po vzoru 1.SNL U14 organizirala tudi liga 1.SNL U12 in sicer naj bi se tudi ta delila na vzhod in zahod. O navedeni pobudi je v preteklem mesecu potekal tudi sestanek vodij mladinskih pogonov posameznih klubov. Nekateri (predvsem nižjeligaški klubi) so proti, drugi so za. Vsak ima svoje argumente.

V prid spremembi sistema igranja in dosedanjega 6+1 in dva moštva govori dejstvo, da se igralci prej navadijo na igranje na veliki površini, da ne izgubljajo občutka za globino in širino igrišča… Nasprotniki spremembe se bojijo da bodo manjši klubi prej izgubljali kvalitetne igralce, da bodo imeli igralci manj stika z žogo, da bo igralo manj igralcev…

G. Miloš Rus – selektor Slovenske nogometne reprezentance U16 je na trenerskih-licenčnih seminarjih predaval o ugotovitvah bolj nogometno razvitih držav glede sistemov igranja, nam pa je za objavo na naši spletni strani podal Analizo sistemov igre mlajših selekcij.

Bralce prispevka vabimo k konstruktivni debati ki bi mogoče podala kakšne dobre argumente za ali proti tistim strokovnjakom, ki se bodo pri Nogometni zvezi Slovenije na koncu odločali o spremembi.

Analiza sistemov iger mlajših selekcij

Priponke:

13 komentarjev na “Selekcija U12 – 7:7 ali 11:11?”

  1. Michal Hurajčik je rekel/-la:

    Strinjam se da se igra 11:11,na Češkem igrajo že pri U-11 na celo igrišče.
    Kote izvajajo iz roba 16m prostora.Lp

  2. Marko je rekel/-la:

    Glede na navedene analize je med njimi tudi ManUtd je boljši sistem 7:7, kjer je res očitno več dotikov igralcev z žogo. V kolikšni meri pa igraci izgubljajo občutek za globino in širino pa analiza ne naredi oziroma je verjetno ni možno narediti. Kdor je pravi igralec je pač pravi igralec na 7:7 al pa na 11:11. Mislim da so velenjčani na sestanku dali zanimiv predlog in sicer najprej se odigra 7:7 in nato še 20-30 min 11:11. Kolikor mi je pa znano pa se nekateri klubi že med sabo dogovarjajo in igrajo prijateljske tekme s to selekcijo med sabo…

  3. Igor Holešek je rekel/-la:

    Vsekakor drži, da je pri mlajših selekcijah do vključno U10 igra z manjšim številom igralcev dobrodošla, menim pa oz. sem prepričan iz izkušenj, da so otroci u12 tako telesno, kot tudi tehnično že tako dobro podkovani, da lahko igrajo “pravi nogomet”. In to je tudi moja želja, kot trenerja U10 NK Rudar Trbovlje, da v selekciji U12 igramo veliki nogomet. Sam osebno bi razmislil tudi o možnosti igre 11:11 na igrišču med kazenskima prostoroma z goli 5×2 m, če odgovorni menijo, da je igra na velikem igrišču le prevelik zalogaj za nadobudneže. Je pa dejstvo, da igralci, ki pridejo potem k selekcijam U14, predvsem v ekipah, ki igrajo v 1.SNL, nimajo pravega občutka za prostor in rabijo kar nekaj ćasa, da se navadijo na prostor. Konec koncev nogomet ni rokomet in menim, da je prav, da 12 letni dečki spoznajo prave čare nogometne igre na igriščih, ki so nogometne velikosti.

  4. Miran Šubic je rekel/-la:

    Najprej vse dobro vsem v 2010!

    Zakaj liga U12 /vzporedno s prvo državno ligo U14 – zahod in vzhod/?

    Predvsem zato, ker gre čas naprej in z njim – upam – delo v nogometu. Ko sem bil pred dolgimi leti predlagatelj 1.državne kadetske lige (nekoč je bila samo mladinska), napadov ni manjkalo – argumenti podobni sedanjim (predrago, odvečno, naporno…). Danes si prizadevamo za ligo U12 kot vzporedno tekmovanju U14, da bi še prej začeli kakovostno delati z mladimi.

    Vsekakor liga U12 – veliki nogomet, ker:

    *je šel čas naprej in z njim nogomet (telesni, socialni, osebnostni razvoj otrok) in zato lahko 12- letniki igrajo veliki nogomet

    *je tako tekmovanje lahko samo nadgradnja tistega v MNZ (tam naj te ekipe igrajo še naprej v ligah mali nogomet – a izven konkurence)

    *je treba poskrbeti za to, da se otroci učijo vsega, kar prinaša veliki nogomet bolj zgodaj kot do zdaj (zgledi so številne države v tujini)

    Pa še nekaj praktičnih predlogov:

    *imamo prvo ligo dečkov z 2x 16 klubi /32 klubov – izhod je lahko tak, da imamo na zahodu in vzhodu 1. in2. ligo dečkov /po 8 klubov in štirikrožni sistem bolj enakovrednih – v prvi je U14+U12, v drugi pa ne (to prinese 28 tekem vsaki ekipi, liga 16 pa 30 tekem in je zadeva primerljicva) – na Zahodu bi tako igrali prvoligaši (Olimpija, Domžale, Gorica, Koper, Interblock in tisti, ki bi si to priborili s plasmajem letos oziroma imajo ambicije za tako tekmovanje (Triglav, Krka,Bravo)

    *če je prvi predlog preveč kompliciran, ostanemo pač pri rešitvi U14+U12 veliki nogomet

    TEMELJNI KONCEPT PA BI MORAL BITI ZASNOVAN NA PRINCIPU REGIONALNIH CENTROV, KI ZMOREJO TAKO PRVO SML IN SKL TER PRVO LIGO DEČKOV U14 IN U12! Taki centri/klubi v Sloveniji že dejansko delujejo – trenutno stanje:

    Maribor-Maribor   Ljubljana-Olimpija

    Ptuj-Drava                                                                   Interblock

    Kidričevo-Aluminij  Slovan

    Murska Sobota-Mura                                           Novo Mesto – Krka /izpadli leto nazaj ali Ajdovščina/Primorje ali Zasavje-Zagorje, Trbovlje

    Celje-CMC Celje                                                  Kranj – Triglav

    Celje-Simer Šampion                                         Nova Gorica – HIT Gorica

    Velenje-Rudar                                                    Koper – Koper

    Maribor-Jarenina                                               Domžale – Domžale

    Logično sem sodi Dravograd po regionalnem ključu, prav tako pa imamo luknje v Zasavju (združen potencial Trbovelj in Zagorja itd.), Novem Mestu (Krka je po delu zagotovo zraven), Posavju (Krško+Brežice ipd.), seveda pa nihče ni kar »odpisal« Primorja/Bilj ipd.

    Kriteriji za take centre naj bi bili:

    *srednješolsko središče za organizacijo dela SKL in SML ekip /internat, več treningov

    *naslonitev na klube-nosilce (to je več ali manj že urejeno)

    *ustrezna pedagoška, strokovna raven dela, objekti ipd. /posebno licenciranje

    KONČNI CILJ: tekmovanje in delo takih centrov naj bo »zaprt sistem« za vzgojo kakovostnih igralcev kjer med seboj ne tekmujejo neprimerljivi ampak primerljivi. Ob tem pa dvigniti raven v 2.SML in SKL, ker je zdaj marsikje le majhna razlika do regionalnih oziroma občinskih lig kjer je prvi kriterij množičnost.

    Če bi zmogli v državi 16 centrov za delo z mladimi na vrhunski ravni, bi napajali z lahkoto vse klube kakovostnega nogometa z mladimi igralci. Čeprav se ideja zdi utopična, nam razvoj takih centrov prinaša jasno razmejitev in obenem izkoriščanje resursov ,ki jih Slovenija ima. Izkušnje 1.SML in SKL kažejo, da zelo težko uspejo klubi ali ekipe, ki nimajo podpore v regionalni selekciji, v regionalnem potencialu (gospodarstvo, objekti, stroka). In ker se vse to začne pri 12 letih, je jasna piramida in scenarij dogajanja.

    Nesmiselno pa je, da so ti centri, ki bi nastali, obremenjeni z rezultati – boljši nogomet bi bil, če bi bil to sistem kjer bi igralo morda tudi 18 centrov /dodamo dva »administrativna«, da zajamemo res regijska središča/ in bi ostali klubi tekmovali za prvaka Slovenije med približno enakovrednimi ekipami. Centri pa bi tvorili ligo kjer bi bila končna nagrada najboljšim motivacijska (gostovanje in potovanje v tujino ipd.).

    Liga U12 je torej odziv na razvoj nogometa. Strokovne argumente (premalo dotikov z žogo in vključenosti v igro) za drugačen način poznam. Zakaj ne bi zadeve razrešili preprosto: ti fantje (zlasti pa tisti, ki bi morda manj igrali veliki nogomet zaradi fizične podrejenosti) z lahkoto odigrajo še tekme v matični MNZ mali nogomet.

    Upam, da nisem bil predolg – vesel bom odzivov!

    Miran Šubic, univ. dipl. novinar – direktor ND Triglav 2000Kranj

  5. Lucija Grad je rekel/-la:

    jaz sem tudi proti spremembi. to je že velika razlika v letih. fantje, ki so stari 10,11 ali 12 let so še premladi da bi razmišljali o velikem nogometu. zakaj bi morali že pri teh letih misliti na nedovoljeni položaj in vse kar potegne zraven veliki nogomet. tisti igralci, ki bodo tudi kasneje uspeli oz. so talentirani za nogomet mislim da tudi v kasnejših kategorijah ne bodo imeli problemov glede širine, globine in vse drugega kar skrbi tiste, ki so predlagali za spremembo lige u12.
    Mislmi da so to vseeno premladi fantje in njihovo razmišljanje ni na taki ravni, da bi bili pripravljeni na veliki nogomet. Veliko jih pride trenirat zaradi veselja, družbe, da dajo kakšen gol….ne pa da bodo trenerji na njih upili, ker bodo v nedovoljenem položaju oz. se ne bo pravilno odkrivali v globino…in bodo najbrž res potem izpadli iz ekipe tisti, ki se ne bodo dobro znašli na velikem igrišču.

  6. Gorazd Duh je rekel/-la:

    Govorite o tem, da se privajajo na globino in širino igrišča. To so šele otroci, ki se morajo privaditi na hiter sprejem in oddajo žoge, delo trenerjev pa je, da jih kasneje privadijo na veliko igrišče z uigravanji, treningi ipd. Po mojem mnenju tudi U13 ni sposoben kvalitetno odigrati na velikem igrišču. Res pa je, da bi bilo potrebno dvigniti najnižjo mero širine igrišča za nogomet na petmetrska vrata.
    Mogoče večje sredine, ki imajo veliko izbiro igralcev podpirajo igro na večjem igrišču, vendar s stališča, da so to otroci, ki šele prehajajo v adolescenco in polni razvoj (rast), to ni ne dobra ideja še manj pa koristna za otroka. Glejte s stališča, da vsi ne bodo profesionalni igralci.

    Hvala in L.P. Gorazd DUH

  7. Marijan Pušnik je rekel/-la:

    Pozdravljam idejo, da se ustanovijo še lige U – 12 na državnem nivoju, ali regionalnih centrih………glede na to , kakor se bodo pač NZS in klubi dogovorili.

    Odločno sem pa proti temu, da se igra Liga U – 12 na veliko igrišče 11:11. S strokovnega stališča bi bil to korak nazaj – ne naprej, kot to navaja g. Šubic v spodnjem dopisu.

    RAZLOGI:

    Tekmovanje 2 ekip na polovici igrišča 7 : 7 se je odlično “prijelo” , razvija se tehnika, sodelovanje v igri, komunikacija, igrajo praktično vsi igralci, je veliko igre in števila dotikov. Prav tako igrajo vsi fantje ( 2 ekipi in še rezerve, tudi manjši kraji in klubi , kjer se ponavadi rodijo in razvijajo največji talenti itd…)

    Število kontaktov in razvoj modernega nogometa ( Barcelona , Arsenal, Real itd….reprezentanca Španije, Brazilije ….- vsi igrajo na malem prostoru na 30 x 40 m je kar 14 – 18 igralcev , igra se igra kratkih podaj, pasov, vrhunske tehnike ) gre v čisto drugo smer, kot to nekateri vidijo.

    PREDLOG:
    Za predpripravo na igro 11 : 11 na velikem igrišču lahko klubi uporabljajo selekcije U – 13 , saj imamo tako ali tako v vsakem večjem nogometnem centru selekcije po vseh letnikih. Prav tako lahko tudi U – 12 igrajo prijateljske tekme 11 : 11 na veliko igrišče , tekmujejo pa še naprej 7 : 7.

    Trener UEFA PRO
    Marijan PUŠNIK

  8. Miran Šubic je rekel/-la:

    Ni polemika z g.Pušnikom – samo pojasnilo: nisem se zadeve lotil s strokovnega stališča, ker nimam referenc za to. Napisal sem samo svoje poglede in zato ničesar s strokovnega stališča zame ni ne naprej, ne nazaj, ker takega stališča nimam. Imam pač izkušnjo, ki sem jo zapisal in poznam različne pristope (7:7 je zame po tej plati povsem ok, nisem nič proti – ampak se mi zdi 11:11 boljše – tako igrajo v številnih državah tudi okoli nas). Veseli me odziv, ker upam, da jih bo še več in bo rešitev kar najboljša za vse.
    Miran Šubic

  9. Tine je rekel/-la:

    Kot minus takemu sistemu:
    Kot trener NK Ljutomera sem proti takemu sistemu 11:11 saj bi s tem dokončno izgubili šlabše klube oz. klube iz manjših vasi, ki enostavno ne premorejo niti 11 igralcev!

    Kot primer je moja selekcija U-12 v igri 7:7 že 2.leti premaguje Muro.Pri U-14 pa nimamo možnosti saj si oni vzamejo vse najboljše v pomurju. Če bo potrebno že pri U-12 igrati z 11:11(bo ta klub potreboval vsaj 16 do 18 igralcev)in si bodo najboljši klubi že prej pobrali vse igralce!

    Klubi na vaseh niti ne premorejo 10 dečkov(letnik 97) in kako naj tak klub spravi skupaj ekipo, ki bi igrala v MNZ?! Potem se mora združiti z sosednjim klubom itd.!

    Kot plus pa:
    Napredovanje v igri in pregledu..
    Nogometna raven se bo dvignila saj bodo mladi nogometaši začeli prej razmišljati o nogometu in s tem bi dobili še kakega “nogometnega bisera” več v Sloveniji

  10. cool-e je rekel/-la:

    Kar se tiče izbire med 7/7 ali 11/11 bi predlagal kratko medfazo in sicer 9/9 na skrajšanem igrišču in sicer z postavitvijo 5 m golov na rob kazenskega prostora. To smo probali s selekcijo U10 že lanjskoleto in obneslo se je več kot odlično.

  11. Marko je rekel/-la:

    Sem proti igranju 11:11 že pri 12 letih. V glavnem se strinjam z g.Pušnikom. Bi prav tako omenil problem ‘malih’ sredin. Fantje pri sistemu 7:7 igrajo vsi in to precej. Zraven nekaterih že naštetih stvari se bojim velikega upada števila igralcev, če bi prehitro uvedli igro na veliko igrišče. Ti fantje (in punce) so še toliko nepokvarjeni, da je to za njih igra, ki se jo igrajo. Razložiti nekomu zakaj je celotno tekmo presedel je že pri članih težko, kaj šele pri 12 in 11 letnikih. Ideja o prvi ligi pa se mi zdi zanimiva. Paralelno s tekmovanjem U14 bi lahko igrali U12 a na svojem igrišču malem igrišču.

    Lp

  12. Liverbird je rekel/-la:

    Sem proti igranju 11:11. A malo bi se morali privajati na širino. zadnjič sem zasledil da se v nekaterih državah igra 9:9. Igrišče je med kazenskimi prostori in s petmeterski goli. To je neka vmesna postaja do velikega igrišča.
    Seveda omogočit neomejeno menjav tako da bi vsi igralci igrali. In čas 2x 30 min, da se malo raztečejo ali pa 2x 25 min.

  13. frtacin je rekel/-la:

    strinjam se z liverbird-om… načelo od lažjega k težjemu, torej iz 7:7 na 9:9 in 11:11…

    osebno mnenje je sledeče: u-12 ostane na ravni MNZ in sistem 7:7, ker to so otroci in mnogo posameznikov prihaja iz manjših klubov in je prav, da igrajo v svojem okolju… klubi, ki pa nastopajo v 1. ligi U-14 pa bi lahko odigrali predtekme U-12 v sistemu 9:9… – kot dodatek za tistih 12-14 najboljših iz generacije oz selekcije U-12…

Napiši komentar

Ta stran uporablja Gravatar: Če želiš lastno sliko, se z istim elektronskim naslovom prijavi na http://www.gravatar.com in bo slika prikazana tukaj.